Nemzeti Tehetség Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
Felnőttképzési engedély szám: E/2021/000141
Felnőttképzési nyilvántartásba-vételi szám: B/2020/000849
A motiváció neurobiológiai alapjai és felhasználása a pedagógiai folyamatokban
(1 nap, 6 óra – tanítók, bármely szakos általános iskolai és középiskolai tanárok számára)
A tanulási folyamat eredményessége, ritka kivételtől eltekintve, csak szándékolt tevékenység hatására érhető el. Tudja ezt jól minden pedagógus, (szülő) éppen ezért központi kérdés: Hogyan vegyem rá? Hogy motiváljam? Mit tegyek, hogy ő is akarja?
A motivációkutatás igen sokrétű válaszokat kínál ezekre a kérdésekre, a neurobiológiai megközelítés pedig az idegrendszer, a kémiai anyagok alapján igyekszik igazolni vagy cáfolni számos pedagógiai tapasztalatot. A program egyik fókuszpontja, hogy milyen szereppel bír a közösség, mások támogatása. A képzés célja felhívni a figyelmet arra, hogy a motiváció hátterében egy idegrendszeri struktúra összehangolt működése áll, amely azonos a jutalmazó rendszerrel is. A jutalmak, a jutalmazó viselkedés szerepének elméleti és gyakorlati igazolására is vállalkozik a képzés.
Pedagógusként, mentorként milyen eszköztárral dolgozhatunk? Miért van, hogy bizonyos helyzetek, feltételek esetén a legkevésbé rávehető tanítvány is szárnyakat kap és komoly teljesítmény elérésére képes? Milyen társas és fizikai kontextus az, ami támogatja a motivációt, milyen módszerek, értékelési formák segíthetik a pedagógust?
Az elméletet a saját tapasztalat hitelesíti meggyőzően. Így a pedagógusok önmotivációjáról is szó esik az elmélettel, kiscsoportos gyakorlatokkal, kérdőívek kitöltésével, tapasztalatmegosztással, önrefelxióval gazdagított továbbképzésen.
Tehetségbarát tanulási módszerek
(1 nap, 5 óra – óvodapedagógusok, tanítók, tanárok számára)
Hogyan lesz élmény a tanulás? Adekvát tanulásszervezési módszerekkel hogyan támogatható, hogy minden gyermek, tanuló ráismerjen a saját erősségére? Milyen típusai vannak a differenciálásnak? Hogyan teremthető meg a kreatív klíma?
Tehetségdiagnosztika
(1 nap, 5 óra – óvodapedagógusok, tanítók, tanárok számára)
A tehetségdiagnosztika eszközrendszerének bemutatása a tehetségazonosítástól, a tehetséges gyerekek megtalálásától, a különböző tehetségfejlesztő programokba történő beválogatásig, egészen az adott programok hatásvizsgálatig terjedően. Szemléletformáló, a módszertani alapokat bemutató képzés.
Intézményi tehetségkoncepció kialakítása
(1 nap, 10 óra – óvodapedagógusok, tanítók, tanárok számára)
Minden intézmény a gyermekek és tanulók igénye alapján speciális és egyedi, ami a tehetséggondozás módszereiben és tevékenységeiben is megmutatkozik. Hogyan tükrözi ezeket vissza az intézményi tehetségkoncepció? Milyen szempontok mentén kerülnek meghatározásra az intézményi tehetséggondozás alapelvei?
Tehetséghasznosulás és pályaorientáció
(1 nap, 10 óra – tanítók, tanárok számára)
A tehetséghasznosulás, a képességek egyénileg és társadalmilag adekvát formáinak azonosítása, az életpályaépítési kompetenciák minél tudatosabb fejlesztése jelentősen meghatározza, hogy a potenciálból produktum lehessen. Az iskolai oktató-nevelő munka ebben meghatározó, a pedagógus és család együttműködése ennek eredményességét jelentősen fokozni tudja. A képzés szemléletformáló, a tehetséggondozás és pályaorientáció kapcsolódási pontjainak meghatározásával a család – iskola – tanuló együttműködési és tervezési lehetőségeihez nyújt módszertani támogatást.