A tanulási folyamat eredményessége, ritka kivételtől eltekintve, csak szándékolt tevékenység hatására érhető el. Tudja ezt jól minden pedagógus, (szülő) éppen ezért központi kérdés: Hogyan vegyem rá? Hogy motiváljam? Mit tegyek, hogy ő is akarja?

A motivációkutatás igen sokrétű válaszokat kínál ezekre a kérdésekre, a neurobiológiai megközelítés pedig az idegrendszer, a kémiai anyagok alapján igyekszik igazolni vagy cáfolni számos pedagógiai tapasztalatot. A program egyik fókuszpontja, hogy milyen szereppel bír a közösség, mások támogatása. A képzés célja felhívni a figyelmet arra, hogy a motiváció hátterében egy idegrendszeri struktúra összehangolt működése áll, amely azonos a jutalmazó rendszerrel is. A jutalmak, a jutalmazó viselkedés szerepének elméleti és gyakorlati igazolására is vállalkozik a képzés.
Pedagógusként, mentorként milyen eszköztárral dolgozhatunk? Miért van, hogy bizonyos helyzetek, feltételek esetén a legkevésbé rávehető tanítvány is szárnyakat kap és komoly teljesítmény elérésére képes? Milyen társas és fizikai kontextus az, ami támogatja a motivációt, milyen módszerek, értékelési formák segíthetik a pedagógust?
Az elméletet a saját tapasztalat hitelesíti meggyőzően. Így a pedagógusok önmotivációjáról is szó esik az elmélettel, kiscsoportos gyakorlatokkal, kérdőívek kitöltésével, tapasztalatmegosztással, önreflexióval gazdagított továbbképzésen.
A képzés célja:
A motiváció neurobiológiai elméleti alapjainak és ezek pedagógiai tevékenységek tervezésébe, szervezésébe integrálható gyakorlati elemeinek megismertetése. A képzés célja továbbá hozzásegíteni a pedagógusokat, hogy tanítványaik vonatkozásában egyéni és adekvát válaszokat tudjanak kialakítani arra a kérdésre, hogy milyen társas és fizikai kontextus az, ami támogatja a motivációt, milyen módszerek, értékelési formák segíthetik a pedagógust.
A képzés célcsoportja:
Elsősorban pedagógusok (tanítók, bármely szakos általános iskolai és középiskolai tanárok).
A képzés óraszáma: 6 óra
A képzés során megszerezhető kompetenciák
• A résztvevő rendelkezik a motiváció neurobiológiai alapjaira vonatkozó ismeretekkel, képessé válik
ezek felhasználására pedagógiai tevékenysége során.
• A résztvevő ismeri a motivációs rendszer jellemzőit, rálátást szerez a motivációs rendszer és a
teljesítmény kapcsolatára, nyitottá válik a tantermi gyakorlatban használható motivációs elemek
használatára.
• A résztvevő ismeri a motivációt támogató környezeti tényezőket, képessé válik a pedagógia
folyamatokban ezeket figyelembe venni.
A képzésbe való bekapcsolódás feltételei
• Iskolai végzettség: főiskola vagy egyetem
• Szakmai végzettség: a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 6. számú mellékletében felsorolt
munkakörök betöltésére jogosító szakok