
A képzés célja
A tehetségdiagnosztika eszközrendszerének bemutatása a tehetségazonosítástól, a tehetséges gyerekek megtalálásától, a különböző tehetségfejlesztő programokba történő beválogatásig, egészen az adott programok hatásvizsgálatig terjedően. Célja a szemléletformálás, módszertani alapok bemutatása.
A képzés célcsoportja:
Elsősorban pedagógusok (tanítók, bármely szakos tanárok).
A képzés óraszáma: 5 óra
A képzés tananyagegységei:
- Tehetségdiagnosztika alapelvei (1,5 óra elmélet, 1,5 óra gyakorlat)
- Tehetségazonosítás eredményeinek beépítése a pedagógiai gyakorlatba (1,5 óra elmélet, 0,5 óra
gyakorlat)
A képzés során megszerezhető kompetenciák
• Ismeri a tehetségdiagnosztika alapvetéseit, nyitottá válik ezek beépítésére a saját szakmai munkájába.
• Ismeri a tehetségdiagnosztika módszereit, az azonosítás lehetséges módjait. Nyitottá válik, hogy pedagógiai tevékenységében teret biztosítson a diagnosztikai munkának.
• Ismeri a tehetségazonosítás eredményeire épülő egyéni és csoportos fejlesztési lehetőségek típusait, az érdeklődés mentén történő differenciálás pedagógiai alapelveit.
• El tudja készíteni az érdeklődés mentén történő differenciálás alkalmazásával egy témanap vázlatos tervét.
A képzésbe való bekapcsolódás feltételei
• felsőfokú egyetemi vagy főiskolai végzettség;
• a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 6. számú mellékletében felsorolt munkakörök betöltésére
jogosító szakok