Tehetségbarát tanítási módszerek
(5 órás felnőttképzési program)
A képzés célja a széles spektrumú tehetséggondozó szemlélet megismertetése a mindennapi oktató-nevelő munkát meghatározó szempontok alapján. A kreatív klíma, az aktív tanulás és a differenciálás jellemzőinek megismertetése.
Témakörök:
- A széles spektrumú tehetséggondozó szemlélet alapvetéseinek megismerése, az ebben rejlő lehetőségek pedagógiai munkában történő azonosítása.
- A tehetségklíma jellemzőinek megismerése.
- A differenciálás jellemzői, előnyei, az érdeklődés mentén történő differenciálás pedagógiai alapelvei. Saját tantárgyra vonatkozóan a differenciált foglalkozás terveinek elkészítése az érdeklődés mentén történő differenciálás alkalmazásával.
A képzésbe való bekapcsolódás feltételei: felsőfokú egyetemi vagy főiskolai végzettség; a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 6. számú mellékletében felsorolt munkakörök betöltésére jogosító szakok.
Időpont: 2021. NOVEMBER 12. (JELENTKEZÉS)
Időpont: Időpont: 2021. NOVEMBER 26. (JELENTKEZÉS)
Sport és tehetséggondozás
(5 órás felnőttképzési program)

A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék a sporttehetségek azonosításának és speciális fejlesztésének, valamint a sporttehetségeket fejlesztő integratív tehetséggondozó programok megszervezésének és lebonyolításának szempontjait. A képzés részeként előzetes terv készül egy tanórán kívüli, a sporttehetség kibontakozását segítő, integratív szemléletű, a fizikai és érzelmi tényezők, az alapkompetenciák fejlesztését, továbbá a támogató környezet megteremtését segítő foglalkozássorozat megtervezésére.
Témakörök:
- Sporttehetségek támogatásának alapelveinek megismerése: sporttehetségek fejlesztésének specifikumai, a tehetségfejlődést befolyásoló tényezők megismerése. A sporttehetségek fejlesztési tevékenységébe ezen szempontok integrálása.
- A sporttehetség kibontakozását segítő, integratív szemléletű, a fizikai és érzelmi tényezők, az alapkompetenciák fejlesztését, továbbá a támogató környezet megteremtését segítő programok jellemzőinek megismerése; tehetségprogram megvalósítására való hajlandóság, felkészülés a tervezet elkészítésére.
- A sportolói kettős karrier építésének támogatásához szempontok megismerése, a sporttehetségek fejlesztési tevékenységbe ennek tudatos beépítésére való felkészülés, támogató attitűd formálása.
A képzésbe való bekapcsolódás feltételei: felsőfokú egyetemi vagy főiskolai végzettség; a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 6. számú mellékletében felsorolt munkakörök.
Időpont: 2021. november 4. 14.00-17.15 (JELENTKEZÉS)
Tehetségdiagnosztika
(5 órás felnőttképzési program)
A tehetségdiagnosztika eszközrendszerének bemutatása a tehetségazonosítástól, a tehetséges gyerekek megtalálásától, a különböző tehetségfejlesztő programokba történő beválogatásig, egészen az adott programok hatásvizsgálatig terjedően. Célja a szemléletformálás, módszertani alapok bemutatása.
Témakörök:
- A tehetségdiagnosztika alapvetéseinek megismerése, integrálási lehetőségek a saját szakmai munkába.
- A tehetségdiagnosztika módszereinek, az azonosítás lehetséges módjainak megismerése. e
- A tehetségazonosítás eredményeire épülő egyéni és csoportos fejlesztési lehetőségek típusainak, az érdeklődés mentén történő differenciálás pedagógiai alapelveinek megismerése.
- Az érdeklődés mentén történő differenciálás alkalmazásával egy témanap vázlatos tervének elkészítése.
A képzésbe való bekapcsolódás feltételei: felsőfokú egyetemi vagy főiskolai végzettség; a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 6. számú mellékletében felsorolt munkakörök betöltésére jogosító szakok.
Időpont: 2021. november 19. (JELENTKEZÉS)
Felkészítés az intézményi tehetségkoncepció kialakítására,
tehetséggondozó programok kidolgozására és megvalósítására
(30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés, mely 4×4 óra online kontaktórában valósul meg)

A jól kidolgozott intézményi tehetségkoncepció tanórai és tanórán kívüli programok éves tervezését, komplex fejlesztést biztosító tehetségműhelyek, tehetségfejlesztő programok megvalósítását, pályázati projektekbe történő bekapcsolódást alapozza meg. A folyamatba ágyazott továbbképzés ehhez nyújt segítséget: a tehetséggondozás intézményi kereteinek meghatározásától a célcsoport igényeire reflektáló tehetségfejlesztő programok megvalósításának koordinálásáig nyújt elméleti hátteret és gyakorlati bázist.
A képzés teljesítéséhez a nem kontakt szakaszban intézményi programtervet készítenek a résztvevők, majd a továbbképzés zárását követő két hétben záródolgozat leadása szükséges, mely egy tehetségfejlesztő program tervezetét jelenti.
A képzés tematikai egységei:
- Tehetséggondozás törvényi szabályozása, elméleti háttere
- Tehetséggondozás gyakorlati lehetőségei
- Élmény- és felfedezésalapú komplex tehetségfejlesztő programok tervezése
- Programtervezés és -megvalósítás koordinálása az intézményben
A képzésbe való bekapcsolódás feltételei: felsőfokú egyetemi vagy főiskolai végzettség; a 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 6. számú mellékletében felsorolt munkakörök betöltésére jogosító szakok.
Időpont: 2021. november 12., 13., 26., 27. (JELENTKEZÉS)
Kollégiumi tehetségprogramok és intézményi tehetségkoncepció kialakítása
(10 órás felnőttképzési program)
A képzés célja, hogy a kollégiumok pedagógusai a saját intézményi tehetséggondozó koncepció kialakításához szükséges szempontokat megismerjék. A Kollégiumi Nevelés Országos Alapprogramja alapján kiemelt szerepe van az egyénre szabott tanulási módszerek elsajátításának, ezzel segítve az iskolai órákra való felkészülést, a jó eredmények elérését, a hátránnyal küzdők felzárkóztatását, a gyermekek tehetségének kibontakoztatását. A képzés során a célcsoport-specifikus kollégiumi tehetséggondozás alapelveinek és tehetségprogramok kidolgozásának szempontjainak megismerése történik, segítve ezzel a felkészülést a Nemzeti Tehetség Program pályázatán való részvételre.
Időpont: 2021. november. 17. 9.00-15.30 (webinárium) (JELENTKEZÉS)