Nemzeti Tehetség Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
Felnőttképzési engedély szám: E/2021/000141
Felnőttképzési nyilvántartásba-vételi szám: B/2020/000849
Tehetségbarát tanulási módszerek
Hogyan lesz élmény a tanulás? Adekvát tanulásszervezési módszerekkel hogyan támogatható, hogy minden gyermek, tanuló ráismerjen a saját erősségére? Milyen típusai vannak a differenciálásnak? Hogyan teremthető meg a kreatív klíma?
Felnőttképzési program (1 nap, 5 óra – óvodapedagógusok, tanítók, tanárok számára)
Tehetségdiagnosztika
A tehetségdiagnosztika eszközrendszerének bemutatása a tehetségazonosítástól, a tehetséges gyerekek megtalálásától, a különböző tehetségfejlesztő programokba történő beválogatásig, egészen az adott programok hatásvizsgálatig terjedően. Szemléletformáló, a módszertani alapokat bemutató képzés.
Felnőttképzési program (1 nap, 5 óra – óvodapedagógusok, tanítók, tanárok számára)
Intézményi tehetségkoncepció kialakítása
Minden intézmény a gyermekek és tanulók igénye alapján speciális és egyedi, ami a tehetséggondozás módszereiben és tevékenységeiben is megmutatkozik. Hogyan tükrözi ezeket vissza az intézményi tehetségkoncepció? Milyen szempontok mentén kerülnek meghatározásra az intézményi tehetséggondozás alapelvei?
Felnőttképzési program (1 nap, 10 óra – óvodapedagógusok, tanítók, tanárok számára)
Tehetséghasznosulás és pályaorientáció
A tehetséghasznosulás, a képességek egyénileg és társadalmilag adekvát formáinak azonosítása, az életpályaépítési kompetenciák minél tudatosabb fejlesztése jelentősen meghatározza, hogy a potenciálból produktum lehessen. Az iskolai oktató-nevelő munka ebben meghatározó, a pedagógus és család együttműködése ennek eredményességét jelentősen fokozni tudja. A képzés szemléletformáló, a tehetséggondozás és pályaorientáció kapcsolódási pontjainak meghatározásával a család – iskola – tanuló együttműködési és tervezési lehetőségeihez nyújt módszertani támogatást.
Felnőttképzési program (1 nap, 10 óra – tanítók, tanárok számára)
Sport és tehetséggondozás
Sporttehetségek azonosítás és speciális fejlesztése, és a sporttehetségeket fejlesztő tehetséggondozó programok megszervezésének és lebonyolításának szempontjai kerülnek meghatározásra a szemléletformáló képzés során. A résztvevők megismerkedhetnek a sporttehetség kibontakozását segítő, integratív szemléletű programokkal, ezek főbb fejlesztési irányvonalaival, kapcsolódó tevékenységtípusokkal.
Felnőttképzési program (1 nap, 5 óra – tanítók, tanárok számára)
A folyamatba ágyazott továbbképzés a tehetséggondozás intézményi kereteinek meghatározásától a célcsoport igényeire reflektáló tehetségfejlesztő programok megvalósításának koordinálásáig nyújt elméleti hátteret és gyakorlati bázist. Felkészíti továbbá a pedagógusokat a Nemzeti Tehetség Program pályázatainak megírására.
30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés (2 képzési nap 2 hét különbséggel)
Komplex tehetségtámogatás az iskolában
A folyamatba ágyazott továbbképzés segíti a tehetségfejlesztés széles spektrumú szemlélete által a pedagógusoknak a komplex iskolai tehetséggondozásra való felkészülését az alapelvek és módszertani eljárások megismerését követően a pedagógiai gyakorlatba történő adaptáció által.
30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés (2 képzési nap 2 hét különbséggel)
A tehetségészlelés és tehetségfejlesztés lehetőségei az iskolában
A tehetségek felismerését és fejlesztését célul kitűző továbbképzés az objektivitásra törekvő mérőeszközök változatosságával és használatuk feltételeivel ismerteti meg a résztvevőket, különös hangsúlyt helyezve arra, hogy a tehetségazonosítást követnie kell egy széleskörű programkínálatnak, mert a fejlesztő programokban történő tanulói részvétel váltja valóra a tehetségfelismerés alapvető célkitűzéseit.
30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés (3 kontaktnap)
Szocio-emocionális készségek fejlesztése és az életpálya-tervezés támogatása tehetségmentorálással
A továbbképzés a mentori tevékenységnek egy mellőzött, de igen lényeges területét öleli fel, amely a tehetségek szocio-emocionális készségeinek állapotfelmérésével és fejlesztésének módszertanával és a tanulói életpálya tervezés gyakorlatával ismerteti meg a résztvevőket.
30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés (3 kontaktnap)
Tehetség-portfólió: A tanulói portfólió felhasználási lehetőségei a tehetséggondozás folyamatában
A portfólió lehetővé teszi a diákok teljesítményének folyamatos és változatos értékelését, ily módon a tehetségfelismerésben és a tehetségfejlődés nyomon követésében betöltött szerepe által képes támogatni a tehetséggondozás komplex tevékenységegyüttesét és folyamatjellegét. Használata továbbá nagyban segítheti a tehetségvesztés elleni iskolai lépéseket, emellett pedig a program résztvevői a tehetséggondozás reflektívebb művelésére lesznek általa képesek.
30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés (3 kontaktnap)
Tehetségtámogató tanulásszervezés a köznevelésben
A továbbképzés felkészíti a pedagógusokat a kreatív klíma megteremtésére, a tanulási helyzetek hatékony időkezelésére, a heterogén tanulói csoportok differenciált tanulásszervezésére.
30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés (2 képzési nap 2 hét különbséggel)
Iskolai tehetségazonosítás online eszközökkel
A tehetséggondozás első és legfontosabb lépése ily módon, hogy a kiemelkedő képességet mutató tanulók azonosítása megtörténjen, ebben segíti az intézményeket és a pedagógusokat a Tehetségek Magyarországa projektben kifejlesztett, a Nemzeti Tehetség Központ által működtetett online csoportos mérési rendszer, melynek használatára biztosít felkészítést a folyamatba ágyazott továbbképzés.
30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés (2 képzési nap 2 hét különbséggel)